
De komende maanden stellen we onze leden voor in de rubriek Humans of CKA. We vragen ze naar hun vak, de interessantste trend en de grootste challenge waar ze mee te maken krijgen.
Deze maand: Nicole Beaujean
Lid van CKA sinds een half jaar. Nicole heeft een eigen bureau voor tekst & communicatie.
“Ik beoordeel iedere opdracht op de drie P’s: Prestige, Pret en Prijs”
Storytelling is hot en laat dit nu net een van Nicoles sterke kanten zijn. “Mensen zijn meer dan ooit bereid om hun verhaal te delen. Ik vind het eigenlijk niet eens echt een trend, want verhalen vertellen is van alle tijden. Maar als rasverhalenverteller komt het mij heel goed uit dat dit op het moment een trend is.”
“De haat-liefde verhouding met social media is voor mij wel een challenge.” Veel vakgenoten zullen dit herkennen: “Aan de ene kant voel je je een voyeur en aan de andere kant exhibitionist. Er is ontzettend veel lelijks van te vinden. Maar het is ook een fantastisch medium. Het is net als een bijl: je kunt er hout mee hakken maar ook iemand mee vermoorden. Het is maar net wat je met zo’n middel doet. Dechallengeis dat je het integer inzet. Want de waarde van social media moeten we niet onderschatten in het vak”.
“Wat ook herkenbaar is voor freelance communicatieprofessionals is de challenge om zorgvuldig te kiezen welke opdrachten bij je passen,” vertelt Nicole. “Het gaat me beter af naarmate ik ouder word. Als je langer in het vak zit weet je beter wat bij je past en weten opdrachtgevers je beter te vinden voor de juiste opdrachten.”
Een aantal jaren geleden vertelde een collega uit het vak haar over de drie P’s waar zij haar opdrachten van liet afhangen. “Dat vind ik een goed hulpmiddel om keuzes te maken. Een opdracht moet voldoen aan twee van de drie P’s: Prestige, Pret en Prijs om te bepalen of je de opdracht aanneemt.”