Zomercolleges: Communiceren in een glazen huis

Kaart wordt geladen...

Datum / Tijd
15 sep 2015
19:00 uur

Locatie
Lindenberg


Dit jaar zijn de Zomercolleges van de communicatiekringen Nijmegen en Arnhem in Nijmegen. Drie boeiende colleges met als verbindend thema‘Communiceren in een glazen huis’. Over de invloed op de communicatie van technologie én ons verlangen om verbonden te zijn. Over veranderende interactie en netwerken, en de wijze waarop we met organisaties en elkaar in contact staan.

Zomercollege 15 september

Marco Derksen ‘Netwerken in het glazen huis’

Marco Derksen

Op 15 september geeft communicatieondernemer en de oprichter van Marketingfacts Marco Derksen zijn visie op hoe organisaties en individuen opereren en communiceren in onze transparante netwerksamenleving .

Marco is eigenaar van Marketingfacts en oprichter/partner van het Arnhemse strategisch adviesbureau Upstream met ruim 20 jaar ervaring op het gebied van technologie, innovatie en media. Hij adviseert en begeleidt organisaties in de verandering naar de nieuwe netwerksamenleving. Marco studeerde aan de HAN en Katholieke Universiteit Nijmegen (KUN), werkte o.a. voor VODW en Share of Mind en richtte daarna zijn eigen bedrijf op. Upstream werkt nauw samen met Coosto en andere partijen. De afgelopen jaren heeft hij gewerkt voor zowel profit als non-profit organisaties als Sanoma, ING, Rabobank, UMC St Radboud, CITO, Hogeschool Arnhem-Nijmegen, Wageningen University, Kennisnet, Deli XL, Telegraaf Media Groep en TUI Nederland.

Marco is oprichter van Marketingfacts  en (mede-) van platformen als Foodlog, FoodNext, TravelNext, SportNext, EnergieNext en Arnhem Direct. Verder is hij vier jaar voorzitter geweest van het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB), de brancheorganisatie voor de online advertising en interactieve marketing industrie. Tegenwoordig is Marco lid van Raad van Advies Post-HBO Digitale Communicatie Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN), lid van bestuur poppodium Luxor Live en lid Raad van Toezicht VPRO. Met Coosto en SURF ontwikkelde hij de Leermodule Social Media Analyse in het Hoger Onderwijs.

Marco Derksen is in 2008 onderscheiden met de Coq d’Honneur, een prijs die jaarlijks wordt uitgereikt door de communicatiebranche aan personen die zich zeer verdienstelijk hebben gemaakt voor het marketingcommunicatievak.

 Zomercollege 22 september

‘Geen geheimen’

 CKN CKN

Op 22 september volgt  een college van Willem Treurniet (TNO, IFV) en Eric Seugling (Veiligheidsregio Hollands Midden en zelfstandig Communicatieadviseur) over informatie en de keuzes die organisaties daarbij maken. In onze transparante wereld lijken privacy en terughoudendheid ondergeschikt aan maximale open(baar)heid en direct reageren zonder te veel na te denken. Over hoe je informatie kunt sturen, veiligheid, betrouwbaarheid en benutten van data. Hoe doe je dat en wat is de bijdrage van ons vak? 

In de case van Treurniet: Waar ooit de overheid waakte over onze veiligheid en in crisissituaties de regie nam, is nu samenwerken het credo. Communicatie is belangrijk in het beheersen van crisissituaties, maar is tegenwoordig zelf één van de grootste risico’s. Over hoe je informatie kunt sturen (en de valkuilen), veiligheid, betrouwbaarheid en benutten van data. Hoe doe je dat en wat is de bijdrage van ons vak?

Zomercollege 29 september

‘Het glazen huis’

sr CKN

Op 29 september nemen we een kijkje in het glazen huis als evenement. Wat komt er allemaal kijken bij de organisatie van een event waarin je jezelf volledig ‘bloot geeft’?

Alle colleges starten om 19.30 uur en eindigen met een napraatborrel (einde 21.30 uur). De zaal is open om 19.00 uur.
Eind augustus ontvangen jullie de gedetailleerde informatie over locatie(s), de colleges en de mensen die deze geven.

Inschrijving

Je kunt je inschrijven voor de zomercolleges. Deelname kost €25,- per college voor leden van de CKN en CKA. Voor €50,- kun je aan 2 en, voor dezelfde prijs, aan 3 colleges deelnemen. Voor studenten kost deelname €15,- per college. Voor €30,- kun je als student aan 2 en, voor dezelfde prijs, aan 3 colleges deelnemen.
Schrijf je je in voor 2 of 3 colleges dan heb je daarnaast gratis toegang voor het CKN-bonuscollege in februari 2016 (‘communicatiestrategie en reputatie’).   Ook daarover binnenkort meer!


Inschrijven kan via de wesite van CKN:  http://www.communicatiekringnijmegen.nl/component/content/article/12-agenda-extern/302-zomercolleges-2015.html

Betaling

Als je je hebt ingeschreven en betaald ontvang je van ons je inschrijvingsbevestiging. Je kunt het bedrag overmaken op: NL36INGB0007816408 t.n.v. Communicatiekring Nijmegen o.v.v. zomercolleges 2015 en je naam. Als je een factuur wilt ontvangen, laat dat dan even weten per e-mail aan de penningmeester: marieke@rhumblinecommunicatie.nl In het geval van afmelding zullen we geen geld terugstorten.

Reserveren

U moet ingelogd zijn om u aan te kunnen melden.

Geef een antwoord